page view image

Konsert med Oslo trekkspillklubb AVLYST

Orkesteret er et av landets fremste i sitt slag og har vunnet til sammen 47 gull under NM i trekkspill. Konserten gis som en del av jubileumsprogrammet i Fjell kirke

event image

Oslo Trekkspillklubb (OTK) er Norges ledende trekkspillorkester, og er et aktivt orkester som holder konserter i Norge og i Europa. OTK ble stiftet i 1945 og er Norges eldste trekkspillklubb.

Erik Bergene (lektor ved Norges Musikkhøyskole) har vært musikalsk leder siden 1988, og har utviklet OTK til å bli et allsidig orkester med høy kvalitet. Orkesteret består av både amatører og profesjonelle samt studenter fra Norges Musikkhøgskole.

OTK har vunnet en rekke nasjonale og internasjonale konkurranser gjennom årene. Til sammen har orkesteret vunnet 47 gull under NM på trekkspill. I 2004 og 2006 vant orkesteret "European Festival of Accordion Orchestras" i Praha. OTK har holdt konserter i Norge, Sverige, Tyskland, Frankrike, Østerrike, Ungarn og Tsjekkia.

Tidligere har OTK gitt ut tre CDer ("Uten grenser I", 1999, "Uten grenser II", 2005 og ”Entertainment”, 2009).

Hvis du vil ha tilsendt Kulturkirken Fjell sitt nyhetsbrev på epost, vær vennlig å registrer deg på denne lenken!

Afstandsverklaring

Kjøpte billetter refunderes ikke.