Tord Gustavsen og Solveig Slettahjell

Solveig Slettahjell er en av landets fremste jazzsangere. Tord Gustavsen på piano har samme ubestridelige posisjon. Sammen skaper de musikk som skaper uforglemmelige øyeblikk.

event date

Donnerstag 17 Okt 2024 19:00

Endet Donnerstag 17 Okt 2024 21:00
Der Kalendereintrag passt sich Ihrer lokalen Zeitzone an
bestellen

Available items

ticket item
Ordinær pris
ticket item

Event-Informationen

Solveig Slettahjell og Tord Gustavsen, to store navn i norsk og internasjonal jazz tolker salmeskatten de begge vokste opp med.

De to startet sitt samarbeid med Natt i Betlehem, innspilt i fødselskirken i 2008. I 2013 kom 'Arven' hvor Slettahjell gjorde sitt utvalg i salmer og bedehussanger, det hun kaller sitt musikalske morsmål. Siden har de to musikerne gjort en rekke konserter sammen og henter stadig mye av sitt repertoar i kirkerelatert musikk, men som de jazzmusikerne de er, henter de også musikk andre steder fra og lar det hele spille sammen i en helt egen musikalsk signatur som preger dette samarbeidet.

Etter senere samarbeid med begge i regi av Drammen Sacred Music Festival, føler vi at begge artistene står oss nær. Vi ser fram til denne oktoberkvelden.

Billettene koster kr. 350,- / 200,- og kan kjøpes på nettet. Ledige billetter selges i døra.

Hvis du vil ha tilsendt Kulturkirken Fjell sitt nyhetsbrev på epost, vær vennlig å registrer deg på denne lenken!

Verzichtserklärung

Austad Fjell Sokn